Viaje Inicidado - Reisverslag uit Lima, Peru van Stephanie Heckman - WaarBenJij.nu Viaje Inicidado - Reisverslag uit Lima, Peru van Stephanie Heckman - WaarBenJij.nu

Viaje Inicidado

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

11 Augustus 2009 | Peru, Lima

Vanochtend in alle vroegte, toen alles nog stil was, werd ik wakker van een vogeltje, dat een liedje zong dat ik nog nooit had gehoord. Het klonk me als een liedje over een nieuw begin: zelfs de beesten zijn hier anders.

Aan de transatlantica gister leek geen einde te komen. Ik zat in zo´n monsterlijk groot vliegtuig, met als compaan Jony de Boliviaan, tegen wie ik na een paar blikken op mijn Spaanse lesjes van thuis vol goede moed was begonnen met een impulsief ´¿Como te llamas?´. De rest van de reis heb ik verwoed geprobeerd zijn Spaans te volgen, een vreselijk uitputtende bezigheid. Maar ik kon niet voorkomen dat ik al zijn grappen finaal heb gemist en na een kwartier worstelen in mijn hoofd opeens bedacht dat het uberhaupt een grap was geweest.

Bienvenidos al Lima, eindelijk. En na een half uur toch wel een beetje knijpen komt ook mijn bagage opdagen en kan het avontuur beginnen. Opgehaald. ´¿Habla Español? Espere... una momenta... agui... por favor.´ Gekke plek om me te laten wachten: daar sta ik dan, om 18.30 ´s nachts (dat was 1.30 voor mij) plompverloren midden tussen de beruchte neptaxichauffeurs waar ik zoveel over heb gelezen, die boldly en onbeschaamd mensen aan de overkant roepen, wenken en zelfs met fluitjes aan hun hiel proberen te krijgen. En ook de latente politieman die zo nu en dan met een ongeinteresseerde blik de taxischooiers wegwuift, kijkt een beetje corrupt uit zijn ogen. Yep, I´m really here. Ik ben er nog maar een paar minuten en nu al herken ik het Lima uit de films en reisgidsen en spoken in mijn hoofd die ik veilig thuis op mijn bankje aan de andere kant van de wereld heb ingekeken. Drie maanden jezus, nou daar gaat ie dan.

Wat een verademing. Na 17 uur vlieg te hebben getogen en me proberen te redden in mijn sputterSpaans kan ik de hartelijkheid en het bekwame Engels achter de balie in Hostal Mami Panchita wel gebruiken. En mijn hart maakt een sprongetje als ik wel 5 Nederlandse gasten (de enige hier tot nu toe) die heerlijk onverhulde taal van ons hoor spreken. Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met landgenoten op mijn solitaire avontuur op het andere halfrond. Ik was toe aan een gesprek, met elke willekeurige Nederlander, over het weer of over de zin van het leven, maar in ieder geval zonder horten of storten. Maar voor mij was het al voorbij tweeën, en ik smachtte naar een douche, hoe kleverig het kraanwater hier ook mocht zijn. Dus onder het genot van al die bekende taalklanken op de patio waar mijn kamer nummer 4 aan grenst heb ik genoten van mijn kleverige, doch warme (goddank) douche, de handdoek en het zeepje van het huis, tandenpoetsen met bronwater - dat een beetje naar chloor smaakt - wc-papier in de prullenbak gooien en mijn heerlijk, schone, verse bed. In Peru.

  • 11 September 2009 - 12:43

    Bonny:

    Sheckman!
    Wat goed dat je ook een blog begint, kan ik je tenminste een beetje in de gaten houden! GENIET ervan en die 3 maanden zijn natuurlijk, gelukkig, maar ook helaas zó weer voorbij...
    De ballen!

  • 11 September 2009 - 13:12

    Dicko De 010:

    Bienvenido a Perú. La aventura comenzará ahora.

  • 11 September 2009 - 15:10

    Eline:

    Cool you made it!! Tienes un tiempo bonito y feliz!! xxxE

  • 11 September 2009 - 15:49

    Herrie Heckman:

    Stéphanie,

    Welkom in Lima en goedf idee een blog op te zetten. Ik ben benieuwd naar alle spannende avonturen en verbijsterende arevaringen. Hou je sterk en we leven met je mee.

  • 11 September 2009 - 16:07

    Margot:

    Oh Stef.. Je bent er! Stort je in het Peruaanse leefgedruis en geniet geniet geniet!
    Veel, veel liefs en geluk van mij en Astrid en onze paps en mams

  • 11 September 2009 - 17:56

    Joyce:

    He lieve Stef,
    Wat geweldig je hebt het gehaald!! Moet zeker spannend zijn geweest zo 'snachts op het vliegveld en dan de beruchte oversteek naar Lima voor elkaar zien te krijgen.
    Maar de beloning is groot als ik het zo hoor.
    Ik kijk uit naar je verhalen. Heel veel plezier en bovenal geniet van dit prachtige avontuur. Heel veel liefs en nog een extra poezenknuffel van Kedi die je vanochtend echt miste. Kus mama


  • 11 September 2009 - 18:55

    Deborah:

    Hoi Steph!

    Wat leuk dat we met je mee kunnen reizen (nou ja, digitaal dan). Spannend! We zullen je volgen.

    Liefs,
    Famke, Ties, Deborah, Mark en de katten

  • 12 September 2009 - 16:59

    Voorzitter:

    Ha Stef, al in Bolivia? ;)
    Gekheid, leuk te lezen dat je er goed en wel bent en suerte!
    x

  • 12 September 2009 - 19:03

    Marije:

    Eey lieve Stef!
    Wat spannend allemaal! Ik hoop dat je heel veel plezier hebt daar! Ik blijf je blog lezen:)
    Liefs

  • 13 September 2009 - 07:23

    Harry:

    Hoi Stephanie Leuk om je avonturen als wereldreiziger hier te kunnen volgen,ik hoop dat je een mooie tijd hebt daar.

  • 13 September 2009 - 10:46

    Ron:

    Heeeeeeeee Stef,
    Je bent er!!!
    Nu gaat het dan echt beginnen.
    Geniet ervan en geweldig dat we hier je avonturen kunnen volgen.
    Al een bloemenstal gezien?


  • 13 September 2009 - 12:08

    Homes:

    hey stef!
    zo stom dat ik je niet meer gezien heb voordat je wegging, heb je alleen nog maar heel snel aan de telefoon gehad, voordat ik wegging X__x
    heel veel plezier en doe voorzichtig! ;)
    keep me updated ;)
    xxx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

El Viaje de la Vaina

Recente Reisverslagen:

27 November 2009

Ode aan de Altiplano

25 November 2009

Salkantay - Macchu Pichu

13 November 2009

Cusco - Puno - Arequipa - Cusco

06 November 2009

La Vida Nocturna

22 Oktober 2009

¡Back from the Bush!
Stephanie

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 22652

Voorgaande reizen:

10 September 2009 - 01 December 2009

El Viaje de la Vaina

Landen bezocht: